Inilah yang dibayar oleh YouTube untuk satu juta tontonan pada tahun 2019

berapa banyak yang anda perolehi di youtube 2

Tentunya salah satu soalan yang paling kerap diulang oleh mereka yang ingin memulakannya dalam dunia YouTube. Walaupun jawapan anda lebih rumit daripada yang tampak pada awalnya, mungkin membuat anggaran bergantung pada waktu tahun, jenis konten yang kami muat naik dan jumlah iklan yang kami sertakan dalam video yang dimaksudkan. . Aspek seperti jenis iklan atau tayangan yang sama juga termasuk ketika mengewangkan video. Itulah sebabnya kali ini kami akan berusaha membuat ramalan tentang berapa banyak wang yang dihasilkan di YouTube dengan satu juta lawatan pada tahun 2019 .

Pertama sekali, berapa banyak yang anda bayar di YouTube untuk 1000 lawatan?

Membuat anggaran berapa banyak yang anda dapat di YouTube untuk setiap lawatan adalah mustahil. Sebenarnya, YouTube selalu menangani data dari seribu kunjungan dengan syarat seperti CPC, CPM, CTR dan RPM , yang dapat diperoleh di bahagian YouTube Analitycs. Yang menarik bagi kita untuk menganggarkan nilai video adalah yang terakhir: RPM.

Sebelum menerangkan konsep-konsep ini, kita harus ingat bahawa yang benar-benar memberikan nilai ekonomi pada video adalah akses (atau lebih tepatnya, klik) ke iklan yang ditunjukkan dalam video . Ini disebut kesan atau kesan, dan sangat penting. Jumlah iklan yang dipaparkan juga mempengaruhi, walaupun kesan ekonomi jauh lebih sedikit.

Apa itu RPM, CPM, CPC, dan CRT?

cpc youtube

Setelah ini diperjelaskan, istilah pertama yang mesti dinilai ketika menentukan berapa banyak wang yang dihasilkan di YouTube adalah RPM. RPM (pendapatan per seribu tontonan) dikira berdasarkan anggaran pendapatan dan jumlah tontonan video dikalikan dengan seribu . Artinya, jika kita memiliki video dengan 900.000 kunjungan dan anggaran pendapatan 400 euro, pengiraan akan diperoleh seperti berikut:

  • Anggaran pendapatan 400 euro (contohnya) / 900,000 x 1,000 = 0,44 euro

Hasilnya, seperti yang kita lihat, adalah 0,44 euro untuk setiap 1,000 lawatan . Untuk mengira prestasi iklan, nilai yang paling ditunjukkan adalah CPM, yang menunjukkan kos yang dihasilkan per seribu tera, yang tidak anda kunjungi. Semakin tinggi CPM, semakin tinggi RPM yang akan kita perolehi. Dalam video sebelumnya dengan tayangan 45,000, kita akan memperoleh gambar berikut:

  • Anggaran pendapatan 400 euro / 45,000 x 1,000 = 8,88 euro

Tetapi apa yang bergantung pada angka ini dan bagaimana saya dapat meningkatkan anggaran pendapatan dengan kesan yang sama? BPK (kos per klik) adalah yang menentukan wang yang dibayar pengiklan kepada Google ketika mengklik iklan tertentu , dan bergantung sepenuhnya pada jenis konten yang kami terbitkan.

youtube cpm

Secara amnya, topik tertentu (misalnya, "Cara menyiapkan pelayan di Linux" atau "Cara membuat pemalam WordPress) mempunyai CPC yang lebih tinggi daripada tema umum (" Saya makan 10 hamburger dan melihat apa yang berlaku "atau" Cabaran kayu manis " ).

Untuk melihat BPK topik, kita dapat menggunakan alat seperti Mangools , yang biasanya dibayar. Dalam gambar di bawah ini kita dapat melihat bagaimana jumlahnya berbeza dari satu topik ke topik yang lain mengikut kata kunci.

cpm youtube 2

Sebagai kesimpulan, dan seperti yang telah kita bayangkan dalam perenggan sebelumnya, semakin tinggi BPK, semakin besar jumlah pendapatan yang akan kita peroleh untuk setiap klik . Tetapi bagaimana kita dapat membuat pengguna mengklik iklan tertentu? Istilah ini diukur melalui CTR , dan menunjukkan kadar klik iklan tertentu untuk jumlah lawatan. Dalam aspek terakhir ini, satu-satunya perkara yang dapat kita lakukan untuk meningkatkan CTR adalah membuat kandungan mengikut iklan yang ditunjukkan dalam video kita untuk membuat pengguna lebih berminat dengan iklan tersebut.

pengekalan khalayak youtube

Aspek lain yang harus dipertimbangkan adalah jumlah iklan yang disertakan dalam video. Video yang melebihi 10 minit membolehkan penempatan jalur iklan secara manual untuk meningkatkan CTR. Kami belum mempertimbangkan aspek seperti jumlah pengikut, pengekalan penonton (berapa lama seseorang menonton video kami), sepanjang tahun (pada Krismas jumlah pengiklan meningkat, begitu juga dengan BPK), bahasa video atau wilayah pengikut utama (di Amerika Syarikat CPC dapat dua kali ganda berbanding dengan Sepanyol), tetapi ketiga-tiga istilah ini berlaku untuk menjelaskan, pada tahap yang lebih besar atau lebih kecil, asal usul pendapatan YouTube.

Jadi berapa banyak wang yang anda hasilkan dengan 1000 tontonan di YouTube?

youtube cpm

Kembali ke soalan di awal, berapa banyak yang anda peroleh di YouTube untuk setiap seribu lawatan? Mengimbangi aspek-aspek dan iklan yang disebutkan di atas yang tidak menerima tayangan (sangat tidak mungkin mendapat 1,000 tera dalam video 1.000 tontonan), nilai semasa dianggarkan di sekitar euro . Maksudnya, untuk setiap 1,000 lawatan, kita akan mendapat keuntungan sekitar satu euro.

Inilah yang dibayar oleh YouTube untuk satu juta tontonan

Berdasarkan anggaran sebelumnya, kita dapat mengatakan bahawa untuk setiap juta lawatan, YouTube membayar angka 1,000 euro yang menggembirakan . Ini sangat? YouTuber hari ini mengatakan tidak. Contohnya ialah Wismichu, yang sedikit lebih setahun lalu menerbitkan tangkapan Analitis Google dengan video hampir tiga juta lawatan dan keuntungan hanya $ 104 .

Dalam beberapa hari saya akan pergi ke Madrid, jika anda melihat kotoran di pintu pejabat yang anda tahu itu adalah saya, @YouTubeEspanol. pic.twitter.com/wbppbTJyOo

- Isma (@Wismichu) 27 Mei 2017

Di sisi lain duit syiling kita mempunyai Romuald Fons, pengurus SEO yang terkenal dan baru-baru ini YouTuber yang beberapa bulan yang lalu membanggakan mendapat lebih dari 1,000 euro sebulan dengan saluran dengan lebih dari 100,000 pelanggan dan video yang dalam satu kes tidak mencapai kepada tokoh Wismichu.

Bagaimana ini boleh berlaku? Terima kasih kepada pengkhususan kandungan. Kandungan yang pertama memfokuskan secara eksklusif pada video yang bersifat umum dan dengan minat yang sangat rendah dari pihak pengiklan. Ini menyebabkan RPM dan CPM sangat rendah berbanding dengan video di saluran Romuald Fons.

Jadi berapa banyak yang anda perolehi di youtube untuk sejuta tontonan? Anggaran semasa antara 400 dan 800 euro dan bahkan hingga 1.000 dalam kes terbaik , walaupun sukar untuk menentukan angka dengan alasan yang baru saja kami jelaskan.